Dnes je Pondelok 18.06.2018, meniny má Vratislav

VELKOSŤ PÍSMA A A A

Spýtajte sa knižnice

Formulár otázok a odpovedí

dobry den, chcela som sa spytat, ci sa Kniznicny pas automaticky predlzuje, alebo po roku vyprsi a obnova sa musi ist vykonat osobne do kniznice? dakujem Gamanova, c.karty 3953589706
Dátum: 29.05.2018 07:55
Identifikačnú kartu používateľa - knižničný pas je potrebné aktivovať do knižničnéhp systému UKB osobne pri návšteve knižnice.
 
Dobrý a krásny májový čas všetkým, čo sa snažia stav zlepšiť (a viac guráže tým, čo sa už o nič nesnažia) Sme partia študentov, ktorí musia prežiť na internáte, pritom makáme na brigádach, a sme radi za každú pomoc. Čakali sme, že Univerzitná knižnica,(ako hlavná knižnica v hlavnom meste členského štátu EÚ) bude miestom, kde študenti nájdu zázemie (lebo internát to teda nie je). ALE – ŠTÚDIUM 21. STOROČIA JE O E-ZDROJOCH - E-NÁSTROJOCH - E-PRIESTOROCH. V tomto smere, prepáčte, sa Univerzitná knižnica mení na skanzen či múzeum. A to nie je (zatiaľ) pomaly dvojtýždňový výpadok wifi, výpadok ineterntu vôbec, uzavretie PC študovne, nemožnosť tlačiť dokumenty, nedostatok PC na iných miestach, už doslova nepríjemné hádky medzi ľuďmi za tými doslova pár PC čo ešte zostali (nech žije slušné Slovensko), ale – CELKOVÁ ÚPLNÁ ZANEDBANOSŤ, ZASTARANOSŤ, ANTIUŽÍVATEĽSKOSŤ PC VYBAVENIA – KTORÉ MÁ BYŤ DNES TAKOU ÚPLNOU SAMOZREJMOSŤOU A NORMÁLNOSŤOU AKO BOLI PRED 30 ROKMI KNIHY A TLAČ. TO, ČO SA V KNIŽNICI DEJE TERAZ (APRÍL-MÁJ 2018) – JE EVIDENTNE LEN DÔSLEDOK TOTÁLNEHO A VŠEOBECNÉHO ZANEDBANIA PC SYTÉMOV –PC ÚDRŽBY – PC VYBAVENIA – a nie za posledné 2 týždne – ale – aspoň posledné 2 desaťročia. OK, v SK peniaze akože nie sú (teda sú, len v nesprávnych rukách) – ale predsa len… ostať na úrovni “PC praveku Windows 95” je nielen podraz na nás, čo sme čakali NIE NADŠTANDARD LEN N O R M Á L N E SLUŽBY – ale je to hanbou a sebauzavretím pre vás – pre knižnicu :-((( OK, najbližšie si u vás kúpime už len lístky do múzea… Vaši sklamaní – a smutní čitatelia Andrej, Filip, Roman, Denisa, Zdena (a ako vieme mnohí ďalší) Nielen súhlasíme ale očakávame zverejnenie otázky - a odpovede na webstránke knižnice. Ďakujeme!
Dátum: 10.05.2018 10:00
Milí naši používatelia, veľmi nás mrzí situácia - nevyhnutné dočasné
uzatvorenie študovne elektronických dokumentov (ŠED) - ktoré výrazne
zasiahlo a obmedzilo prístup našich používateľov k službám
poskytovaných UKB.  Snažili sme sa túto situáciu komunikovať smerom
k používateľom a ospravedlniť sa. Nešlo o samoúčelné a bezdôvodné
uzatvorenie a technickú chybu sme sa snažili urýchlene riešiť.
Incident takéhoto rozsahu sa nám stal po prvý krát - od otvorenia
knižnice po rekonštrukcii v r. 2005. Sme si však vedomí, že to
spôsobilo istý diskomfort  pre našich používateľov. Od 9. 5. 2018 je
ŠED opäť prístupná pre používateľov. Na odstraňovaní poruchy na WIFI
sieti pracujeme a veríme, že bude tiež v krátkom čase zapojená.



Čo sa týka technického vybavenia používateľských priestorov
knižnice, tak UKB sa snaží v rámci finančných možností o pravidelnú
obnovu a údržbu  IKT technológií. Naši používatelia majú k
dispozícií PC s operačným systémom Windows 7 (v ŠED zakúpené v r.
2014) a Windows 10 (Info USA). V prípade potreby tlače, tak tá bola
a je možná na multifunkčných zariadeniach aj z USB kľúča. Návod je
prístupný pri zariadeniach, alebo je možné požiadať o pomoc
konzultanta pri pultoch knižnice.



Veríme, že nám predsa len zachováte svoju priazeň a pochopíte našu
snahu o operatívne riešenia vzniknutých problémov, vždy však tak
konáme v prospech našich používateľov.

Mgr. Monika Lopušanová, riaditeľka úseku knižničných činností Univerzitnej knižnice v Bratislave
 
Vážené dámy, vážení páni, chcel by som sa informovať, dokedy nebude fungovať wi-fi a dokedy bude zavretá počítačová miestnosť? Prosím, dajte tieto časové informácie aj na stránku, aby Vaši užívatelia tu nemuseli chodiť zbytočne. S pozdravom Hubert Kožár
Dátum: 03.05.2018 12:55
Ospravedlňujeme sa, na odstránení poruchy intenzívne pracujeme.
 
Dobrý deň prajem, prečo knižnica neprispôsobuje svoje otváracie hodiny záujmu verejnosti v knižnici tráviť čas? Vnímam, že študenti by radi študovali v knižnici aj dlhšie a aj počas víkendu. Určite viete, že nie každý má vhodné podmienky na štúdium doma. Aj preto si veľmi vážim na štúdium vhodné priestory univerzitnej knižnice. Zvažujete otváracie hodiny rozšíriť? Pripájam linky na otváracie hodiny v pár univerzitných knižniciach: Harvard: https://library.harvard.edu/opening_hours/month Yale: https://web.library.yale.edu/buildings Ďakujem veľmi pekne za odpoveď:)
Dátum: 16.05.2018 09:27
Dobrý deň, Univerzitná knižnica v Bratislave
je univerzálnou
vedeckou knižnicou. V zmysle svojej zriaďovacej listiny a svojho
poslania
plní rad úloh vrátane poskytovania komplexných
knižnično-informačných služieb.
Používatelia majú k dispozícii 63 hodín týždenne vrátane sobôt  - 4 x do týždňa 12 hodinovú
prevádzkovú  dobu, 1 x
týždenne  9 hodinovú a 1
x týždenne 6 hodinovú prevádzkovú
dobu). Vyčleniť priestory na študovňu s dlhšou, resp.
24-hodinovou
prevádzkou nebolo doteraz možné najmä kvôli dispozičnému
riešeniu budov
knižnice a študijných priestorov.  Vašim návrhom sa vedenie
knižnice bude
zaoberať v rámci koncepcie
knižnice
a zlepšovania knižnično-informačných služieb.
 
Dobrý deň, chcel by som sa opýtať, z akého dôvodu sa nedá vyhľadávať obsah v digitálnej knižnici. Vždy mi totiž vypíše, že žiadne výsledky, pritom som všetko zadával správne. Ďakujem za skorú odpoveď.
Dátum: 19.03.2018 12:36
Ako Vás už informoval kolega S. Ďurčo, došlo k výpadku digitálnej knižnice, preto sa vždy zobrazovalo
"Žiadne výsledky". Poruchu sme  odstránili a digitálna
knižnica už funguje. Za vzniknuté problémy sa ospravedlňujeme.
 
Dobrý deň, Som študentom katedry knižnično-informačnej vedy na Univerzite Komenského v Bratislave a nakoľko mám za úlohu vypracovať prácu na tému: Knižnično-informačne služby knižníc, chcel by som sa informovať ohľadom niektorých z nich. Konkrétne sa jedná o mikrografické služby, bibliografické služby a reprografické služby. 1. Ponúka vaša knižnica tieto služby ? Ak áno, kde je možné tieto služby u vás využiť ? 2. Ako je u vás riešené skladovanie mikrografických dokumentov ? 3. Ponúka vaša knižnica aj farebné mikrofilmy ? 4. Koľko má vaša knižnica vo svojich fondoch len mikrografických dokumentov ? 5. Stretli ste sa niekedy z nejakými problémami v rámci mikrografických, či iných spomenutých služieb ? 6. Koľko fyzického priestoru (aspoň približne) môžu zaberať vaše zbierky mikrografických dokumentov ? 7. Čo považujete za najväčšiu výhodu mikrografických dokumentov vo všeobecnosti ? (Prečo ?) 8. Čo považujete za najväčšiu nevýhodu mikrografických dokumentov vo všeobecnosti ? (Prečo ?) 9. Dáva vaša knižnica prednosť mikrofilmom alebo mikrofišom ? 10. Ako je to so samotným procesom vytvárania mikrozáznamov ? Má na to vaša knižnica samostatné oddelenie, ktoré sa týmto zaoberá alebo na realizáciu mikrografovania používate nejaké iné súkromné firmy ? 11. Ak ponúkate aj reprografické služby, aký je za ne poplatok ? 12. Ako často sú všetky tieto tri služby u vás využívané ? 13. Máte prostriedky na poskytovanie reprografických služieb prenajaté alebo sú vo vlastníctve samotnej knižnice ? 14. Dostali ste už niekedy požiadavku na reprografickú službu týkajúcu sa väčšieho formátu aký je vašimi prostriedkami možné vykonať ? Ak áno, ako ste to potom s dotyčným riešili ? Odmietli ste to vykonať alebo ste došli nejakého kompromisu ? 15. Ak mám záujem o reprografickú službu, musím byť členom knižnice? 16. V prípade ak potrebujem v rámci práce zhotoviť obrázky vo vysokej kvalite, môžem požiadať vás o vykonanie služby ? 17. Akú jednu z najzvláštnejších požiadaviek na bibliografickú službu ste obdržali ? 18. Ako dlho vám priemerne trvá vykonanie požiadavky na bibliografické služby (napr. na diplomovú prácu ) ? 19. Kto najčastejšie využíva bibliografické služby ? (študenti, doktorandi či výskumníci) 20. Ak chcem využiť bibliografické služby, musím byť zapísaný ako člen knižnice ? 21. Je táto bibliografická služba spoplatnená alebo to závisí od samotnej práce knihovníka ? 22. Som nejako obmedzený počtom vyhľadaných (vypracovaných) bibliografií ? 23. Ak vaša knižnica ponúka aj konzultačné služby, je možné v rámci nich s daným pracovníkom knižnice vypracovať resp. vyhľadať s ním bibliografické údaje, aby boli kvalitnejšie ?
Dátum: 16.03.2018 09:22
Vážený pán Ondria, všetky tri knižnično-informačné služby naša knižnica poskytuje https://www.ulib.sk/sk/sluzby/. Väčšinu informácií získate na našej webovej stránke ako aj  v knižničnom poriadku https://www.ulib.sk/sk/kniznicny-poriadok/. Môžete prísť aj  na osobnú konzultáciu do oddelenia metodiky (tel.+4212 20466 527), alebo sa stretnúť so zamestnancami, ktorí sú zodpovední za poskytovanie  knižnično-informačných služieb v Univerzitnej knižnici v Bratislave.
 
Dobrý deň, rada by som vedela, kde by som si mohla pozrieť Kalendár výročí 2018 ? Máte zatiaľ iba Kalendár z roku 2017. Ďakujem za odpoveď.
Dátum: 09.01.2018 10:29
Kalendár výročí 2018 bude zverejnený na webovej stránke UKB po 15. januári 2018.
 
Dobry den,vcera 5.12.2017 som prisla do kniznice o pol stvrtej, pani v satni ma nechcela pustit dalej, "lebo nema v satni nic volne". Pocuvala som ju s prekvapenim, lebo za nou a za panom, co s nou sedel, nebol na vesiakoch ani jeden kabat, vsetky boli volne. Nekonala sa ani nijaka akcia. Pani povedala, ze mam cakat, az sa nieco uvolni. Chvilu som cakala, potom odchadzal navstevnik a pani mi povedala, ze mam dalej cakat, "lebo som tretia v poradi". Chcem sa spytat, ako je to so satnou? Podotykam, ze nenastojim na skrinkach. Ak na tom nastoji kniznica, preco sa nedodaju dalsie, ked hore su volne miesta, len sa tam navstevnici nedostanu kvoli satni? dakujem pravidelna navstevnicka
Dátum: 26.01.2018 14:34



Mrzí nás, že pri
návšteve knižnice ste mali problém v šatni s odložením kabátu,
keď
Vám pracovníčka v šatni nevydala 
kľúč od skrinky, ani Vám neprevzala kabát na voľné
zavesenie.


Problémy so šatňou sme
riešili s dodávateľskou firmou.  Požiadali sme vedenie firmy, aby preškolili svoje
zamestnankyne tak, aby sa
snažili vyriešiť odkladanie kabátov k spokojnosti  používateľov knižnice.


Vo frekventovanom
období mnohokrát kapacita skriniek nepostačuje vysokej
návštevnosti knižnice.
Získaním finančných prostriedkov má v úmysle vedenie Univerzitnej knižnice
v Bratislave
problém s umiestnením a rozšírením priestorov šatne
riešiť.

 
Prosim Vas, Neviem sa absolutne pozriet na suborny katalog zo ziadneho zdroja, stale mi vypise, ze stranka je nebezpecna, nezabezpecena a nezobrazi ju. Neviete, ci ide o nejaky vypadok z Vasej strany alebo kde je problem? Dakujem, S pozdravom, Katarina
Dátum: 22.11.2017 00:13
Dobrý deň, problém spôsobuje ukončenie platnosti bezpečnostného certifikátu. Na webovej stránke UKB
https://www.ulib.sk/sk/spravy/archiv/vstup-do-katalogu-ukb.html je
uverejnená táto správa:

Pri vstupe do Katalógu UKB a Súborného katalógu periodík Vás
internetový prehliadač upozorňuje, že skončila platnosť bezpečnostného
certifikátu (pripojenie nie je dôveryhodné). Podľa toho, aký prehliadač
používate, pre využívanie služieb Katalógu UKB je potrebné zvoliť voľbu:



  • Internet Explorer - Pokračovať
  • Mozilla Firefox - Rozumiem možným rizikám
  • Google Chrome - Pokračovať v používaní tejto webovej lokality.


Ospravedlňujeme sa za vzniknutú situáciu. Problém bude v dohľadnej dobe odstránený.

 
Dobrý deň, poskytuje knižnica nejaké státie pre bicykle? Ak nie je možné vytvoriť priestor pre státie bicyklov vonku, nie je možné ho vytvoriť vnútri? Viem, že desiatky ľudí chodí na bicykloch a má podobný problém s parkovaním. Ďakujem za odpoveď!
Dátum: 07.11.2017 10:09
Otázka parkovania bicyklov
pri našej knižnici
je častým prvkom nespokojnosti našich čitateľov.  V súčasnosti  je riešenie mimo možností
priameho vplyvu knižnice.
 Univerzitná knižnica
v Bratislave
nie je vlastníkom ani nájomcom komunikačných priestorov ulíc
Michalská,
Ventúrska, Klariská. Správca týchto ulíc, mestská časť
Bratislava - Staré mesto
zatiaľ nereaguje na akútnosť parkovania  bicyklov v jej pešej zóne.
Architektonický
zámer prestavby knižnice neuvažoval so zriadením takého
priestoru
a počítalo sa s komplexným „mestským“ riešením, ktoré by
saturovalo
tieto potreby aj pre iné inštitúcie nachádzajúca sa na pešej
zóne.  Čitatelia vo
svojich podnetoch navrhujú aj  odkladanie
 v priestoroch knižnice,
návrhy
nezohľadňujú však  riešenie
ochrany a
zodpovednosti za „zaparkované“ bicykle v areáli knižnice.
Ubezpečujem Vás
však, že vedenie Univerzitnej knižnice v Bratislave si uvedomuje
potrebu zabezpečenia státia pre bicykle a hľadá riešenia. Pozdravuje
Dagmar Kleinová, oddelenie metodiky
 
Zobraziť stránku  

Posledná aktualizácia: Aktualizované 07.12.2015 11:21  Tlačiť Hore

Subpage right banner