Dnes je Piatok 20.04.2018, meniny má Marcel

VELKOSŤ PÍSMA A A A

Spýtajte sa knižnice

Formulár otázok a odpovedí

Dobrý deň, chcel by som sa opýtať, z akého dôvodu sa nedá vyhľadávať obsah v digitálnej knižnici. Vždy mi totiž vypíše, že žiadne výsledky, pritom som všetko zadával správne. Ďakujem za skorú odpoveď.
Dátum: 19.03.2018 12:36
Ako Vás už informoval kolega S. Ďurčo, došlo k výpadku digitálnej knižnice, preto sa vždy zobrazovalo
"Žiadne výsledky". Poruchu sme  odstránili a digitálna
knižnica už funguje. Za vzniknuté problémy sa ospravedlňujeme.
 
Dobrý deň, Som študentom katedry knižnično-informačnej vedy na Univerzite Komenského v Bratislave a nakoľko mám za úlohu vypracovať prácu na tému: Knižnično-informačne služby knižníc, chcel by som sa informovať ohľadom niektorých z nich. Konkrétne sa jedná o mikrografické služby, bibliografické služby a reprografické služby. 1. Ponúka vaša knižnica tieto služby ? Ak áno, kde je možné tieto služby u vás využiť ? 2. Ako je u vás riešené skladovanie mikrografických dokumentov ? 3. Ponúka vaša knižnica aj farebné mikrofilmy ? 4. Koľko má vaša knižnica vo svojich fondoch len mikrografických dokumentov ? 5. Stretli ste sa niekedy z nejakými problémami v rámci mikrografických, či iných spomenutých služieb ? 6. Koľko fyzického priestoru (aspoň približne) môžu zaberať vaše zbierky mikrografických dokumentov ? 7. Čo považujete za najväčšiu výhodu mikrografických dokumentov vo všeobecnosti ? (Prečo ?) 8. Čo považujete za najväčšiu nevýhodu mikrografických dokumentov vo všeobecnosti ? (Prečo ?) 9. Dáva vaša knižnica prednosť mikrofilmom alebo mikrofišom ? 10. Ako je to so samotným procesom vytvárania mikrozáznamov ? Má na to vaša knižnica samostatné oddelenie, ktoré sa týmto zaoberá alebo na realizáciu mikrografovania používate nejaké iné súkromné firmy ? 11. Ak ponúkate aj reprografické služby, aký je za ne poplatok ? 12. Ako často sú všetky tieto tri služby u vás využívané ? 13. Máte prostriedky na poskytovanie reprografických služieb prenajaté alebo sú vo vlastníctve samotnej knižnice ? 14. Dostali ste už niekedy požiadavku na reprografickú službu týkajúcu sa väčšieho formátu aký je vašimi prostriedkami možné vykonať ? Ak áno, ako ste to potom s dotyčným riešili ? Odmietli ste to vykonať alebo ste došli nejakého kompromisu ? 15. Ak mám záujem o reprografickú službu, musím byť členom knižnice? 16. V prípade ak potrebujem v rámci práce zhotoviť obrázky vo vysokej kvalite, môžem požiadať vás o vykonanie služby ? 17. Akú jednu z najzvláštnejších požiadaviek na bibliografickú službu ste obdržali ? 18. Ako dlho vám priemerne trvá vykonanie požiadavky na bibliografické služby (napr. na diplomovú prácu ) ? 19. Kto najčastejšie využíva bibliografické služby ? (študenti, doktorandi či výskumníci) 20. Ak chcem využiť bibliografické služby, musím byť zapísaný ako člen knižnice ? 21. Je táto bibliografická služba spoplatnená alebo to závisí od samotnej práce knihovníka ? 22. Som nejako obmedzený počtom vyhľadaných (vypracovaných) bibliografií ? 23. Ak vaša knižnica ponúka aj konzultačné služby, je možné v rámci nich s daným pracovníkom knižnice vypracovať resp. vyhľadať s ním bibliografické údaje, aby boli kvalitnejšie ?
Dátum: 16.03.2018 09:22
Vážený pán Ondria, všetky tri knižnično-informačné služby naša knižnica poskytuje https://www.ulib.sk/sk/sluzby/. Väčšinu informácií získate na našej webovej stránke ako aj  v knižničnom poriadku https://www.ulib.sk/sk/kniznicny-poriadok/. Môžete prísť aj  na osobnú konzultáciu do oddelenia metodiky (tel.+4212 20466 527), alebo sa stretnúť so zamestnancami, ktorí sú zodpovední za poskytovanie  knižnično-informačných služieb v Univerzitnej knižnici v Bratislave.
 
Dobrý deň, rada by som vedela, kde by som si mohla pozrieť Kalendár výročí 2018 ? Máte zatiaľ iba Kalendár z roku 2017. Ďakujem za odpoveď.
Dátum: 09.01.2018 10:29
Kalendár výročí 2018 bude zverejnený na webovej stránke UKB po 15. januári 2018.
 
Dobry den,vcera 5.12.2017 som prisla do kniznice o pol stvrtej, pani v satni ma nechcela pustit dalej, "lebo nema v satni nic volne". Pocuvala som ju s prekvapenim, lebo za nou a za panom, co s nou sedel, nebol na vesiakoch ani jeden kabat, vsetky boli volne. Nekonala sa ani nijaka akcia. Pani povedala, ze mam cakat, az sa nieco uvolni. Chvilu som cakala, potom odchadzal navstevnik a pani mi povedala, ze mam dalej cakat, "lebo som tretia v poradi". Chcem sa spytat, ako je to so satnou? Podotykam, ze nenastojim na skrinkach. Ak na tom nastoji kniznica, preco sa nedodaju dalsie, ked hore su volne miesta, len sa tam navstevnici nedostanu kvoli satni? dakujem pravidelna navstevnicka
Dátum: 26.01.2018 14:34



Mrzí nás, že pri
návšteve knižnice ste mali problém v šatni s odložením kabátu,
keď
Vám pracovníčka v šatni nevydala 
kľúč od skrinky, ani Vám neprevzala kabát na voľné
zavesenie.


Problémy so šatňou sme
riešili s dodávateľskou firmou.  Požiadali sme vedenie firmy, aby preškolili svoje
zamestnankyne tak, aby sa
snažili vyriešiť odkladanie kabátov k spokojnosti  používateľov knižnice.


Vo frekventovanom
období mnohokrát kapacita skriniek nepostačuje vysokej
návštevnosti knižnice.
Získaním finančných prostriedkov má v úmysle vedenie Univerzitnej knižnice
v Bratislave
problém s umiestnením a rozšírením priestorov šatne
riešiť.

 
Prosim Vas, Neviem sa absolutne pozriet na suborny katalog zo ziadneho zdroja, stale mi vypise, ze stranka je nebezpecna, nezabezpecena a nezobrazi ju. Neviete, ci ide o nejaky vypadok z Vasej strany alebo kde je problem? Dakujem, S pozdravom, Katarina
Dátum: 22.11.2017 00:13
Dobrý deň, problém spôsobuje ukončenie platnosti bezpečnostného certifikátu. Na webovej stránke UKB
https://www.ulib.sk/sk/spravy/archiv/vstup-do-katalogu-ukb.html je
uverejnená táto správa:

Pri vstupe do Katalógu UKB a Súborného katalógu periodík Vás
internetový prehliadač upozorňuje, že skončila platnosť bezpečnostného
certifikátu (pripojenie nie je dôveryhodné). Podľa toho, aký prehliadač
používate, pre využívanie služieb Katalógu UKB je potrebné zvoliť voľbu:



  • Internet Explorer - Pokračovať
  • Mozilla Firefox - Rozumiem možným rizikám
  • Google Chrome - Pokračovať v používaní tejto webovej lokality.


Ospravedlňujeme sa za vzniknutú situáciu. Problém bude v dohľadnej dobe odstránený.

 
Dobrý deň, poskytuje knižnica nejaké státie pre bicykle? Ak nie je možné vytvoriť priestor pre státie bicyklov vonku, nie je možné ho vytvoriť vnútri? Viem, že desiatky ľudí chodí na bicykloch a má podobný problém s parkovaním. Ďakujem za odpoveď!
Dátum: 07.11.2017 10:09
Otázka parkovania bicyklov
pri našej knižnici
je častým prvkom nespokojnosti našich čitateľov.  V súčasnosti  je riešenie mimo možností
priameho vplyvu knižnice.
 Univerzitná knižnica
v Bratislave
nie je vlastníkom ani nájomcom komunikačných priestorov ulíc
Michalská,
Ventúrska, Klariská. Správca týchto ulíc, mestská časť
Bratislava - Staré mesto
zatiaľ nereaguje na akútnosť parkovania  bicyklov v jej pešej zóne.
Architektonický
zámer prestavby knižnice neuvažoval so zriadením takého
priestoru
a počítalo sa s komplexným „mestským“ riešením, ktoré by
saturovalo
tieto potreby aj pre iné inštitúcie nachádzajúca sa na pešej
zóne.  Čitatelia vo
svojich podnetoch navrhujú aj  odkladanie
 v priestoroch knižnice,
návrhy
nezohľadňujú však  riešenie
ochrany a
zodpovednosti za „zaparkované“ bicykle v areáli knižnice.
Ubezpečujem Vás
však, že vedenie Univerzitnej knižnice v Bratislave si uvedomuje
potrebu zabezpečenia státia pre bicykle a hľadá riešenia. Pozdravuje
Dagmar Kleinová, oddelenie metodiky
 
Dobrý den, mám k Vám velkou prosbu. Ráda bych si přečetla knihu od paní Janette Maziniové Cigánka, která byla vydána v roce 2012.Nikde ji neseženu, proto píši Vám, zda mi nepomůžete. Jestli ji máte k vypůjčení a byla by možnost mi jí poslat, ráda zaplatím všechny poplatky. Předem děkuji za odpověď.Blažena Bartyzalová,Č.Budějovice
Dátum: 09.08.2017 13:55

Vážená pani Bartyžalová, postupujem Vám
odpoveď vedúcej
oddelenia medziknižničnej výpožičnej služby PhDr. Marty
Záhradníkovej



Vážená pani Bartyzalová,

radi Vám požičiame knihu Cigánka od autorky
Janette Maziniovej,
ktorú máme v našom knižničnom fonde v prezenčnom režime.
Publikáciu
Vám ochotne poskytneme prostredníctvom medziknižničnej
výpožičnej služby, podľa
Vášho bydliska by sme Vám knihu mohli sprostredkovať cez
Jihočeskú vědeckú
knihovnu v Českých Budějovicích, s ktorou máme výbornú dlhoročnú
spoluprácu.  Podmienkou
je samozrejme, že
ste čitateľkou tejto knižnice. Budeme veľmi radi, ak sa nám
ozvete na e-mail
: 
a dohodneme sa na ďalšom postupe. Tešíme sa na ďalšiu
spoluprácu. Marta
Záhradníková, oddelenie MVS UKB

 
Vážená pani/Vážený pán Rád by som sa s vami podelil o zážitok pri dnešnej návšteve univerzitnej knižnice, presnejšie na druhom poschodí pri študovaní tlače: Niekedy po štvrtej hodine začal prúdiť z átria na prízemí hluk, ktorý postupne vyrušoval všetkých študujúcich a časť z nich sa išla neveriacky pozrieť na balkón, čo sa to - na mieste kde sa vyžaduje úplne ticho - deje. Hluk sa stupňoval a preto moment, kedy začalo reprodukované slovo cez reproduktory, už väčšina z nás zobrala iba s "úsmevom". Čerešničkou na torte bol moment hlasného potlesku, kedy sa niektorí z nás už z chuti zasmiali. Zahraničná spolusediaca to okomentovala "but they alwyas say /: ticho! :/ ...". Bolo by chvályhodné, že sa UKB otvára svetu a organizuje rôzne podujatia. Avšak, hlučné podujatia, aj keď iba na polhodinu, obmedzujú ostatných návštevníkov, ktorí sem prišli, možno práve na tú polhodinu, do ticha študovať. Knižnica musí byť najprv knižnica, a až potom všetko ostatné. Pokrok so sedliackym rozumom, prosim. S pozdravom, návštevník študovne
Dátum: 11.07.2017 15:08

Vážený pán, Vašu sťažnosť, kritiku som postúpila generálnej
riaditeľke Univerzitnej knižnice v Bratislave Ing. Silvii Stasselovej. 
Pani generálna riaditeľka konštatovala, že Vaša sťažnosť je oprávnená - v
priestoroch knižnice 
prebiehalo slávnostné otvorenie panelovej výstavy k odkazu osobnosti Dr.
Blahu, v spolupráci so Záhorským múzeom v Skalici a Politologickým
ústavom SAV, za účasti obidvoch riaditeľov týchto inštitúcií.


Súčasťou
kontraktu  uzatvoreného medzi UKB a Ministerstvom kultúry SR je aj
zabezpečovanie
podujatí, výstav a panelových diskusií ako hlavá náplň Multifunkčného
kultúrneho centra. Barokové nádvorie je často využívané ako miesto
organizovania výstav, ktorých súčasťou býva slávnostné otvorenie. Pani
generálna riaditeľka oslovila viacero zamestnancov knižnice, o ich
stanovisko  a návrhy ako sa vysporiadať súčasne s plnením funkcie UKB
ako miesta na prezenčné štúdium a ako miesta konania kultúrnych a
vzdelávacích
podujatí bez toho, aby utrpela každá z týchto úloh knižnice.


Vzhľadom na architektonické riešenie budovy na
Ventúrskej ulici nie je možné zabezpečiť nehlučnosť študijných
priestorov. Pracovníci knižnice vidia jediné riešenie v
tom, že naši používatelia budú   s predstihom informovaní o
tom, že sa uskutoční podujatie, počas ktorého (dátum, čas,
dĺžka trvania) môže byť v priestoroch knižnice na Ventúrskej
ulici hluk.

Týmto problémom sa budeme naďalej intenzívne zaoberať .

 
Dobry den. Mozete mi prosim objesnit nasledujuce pojmy : heuristická (napr. metóda) metaheuristická, deterministická, stochastická a zároveň ich medzi sebou prepojiť resp. aké sú medzi nimi rozdiely. Na všetky tieto metódy treba nahliadat z pohľadu programátorského alebo optimalizačného ak chcete.
Dátum: 24.03.2017 09:39
Otázkami, ktoré Vás zaujímajú sa venuje napr. Prof. Milan Ftáčnik, alebo Prof. Daniel Ševčovič z Fakulty matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského. Na internete som našla na túto tému aj niekoľko prednášok určených študentom iných univerzít. Súčasne Vám odporúčam knižnicu Fakulty matematiky, fyziky a informatiky https://fmph.uniba.sk/sluzby-pre-verejnost/kniznicne-sluzby/, kde by ste mohli dostať kvalifikovanejšiu odpoveď.
 
Dobrý deň, vypršala mi platnosť preukazu, registrácia bola platná do 8.11.2015. Na stránke je napísané, že mám navštíviť knižnicu a predĺžiť platnosť registrácie. Chcel by som potrebnú sumu uhradiť platobným prevodom na účet s variabilným symbolom, ktorý mi pridelíte /napr.číslo karty/. Nevidím zmysel návštevy knižnice len kvôli preukazu a potom prísť ešte raz po knihy. S pozdravom a v očakávaní Vašej odpovede PB
Dátum: 27.02.2017 12:54
Môžete požiadať oddelenie absenčných výpožičiek , tel, +421 220466182
o predĺženie registrácie za účelom objednania dokumentov. Oddelenie
v takomto prípade predĺži platnosť registrácie maximálne o 5 dní.
Pri návšteve knižnice -  pred vypožičaním dokumentov si
predĺžite platnosť registrácie.
 
Zobraziť stránku  

Posledná aktualizácia: Aktualizované 07.12.2015 11:21  Tlačiť Hore

Subpage right banner