Today is Thursday 06.04.2020, name-day is Lenka

FONT SIZE A A A

Ask a library

Form of questions and answers

Dobrý deň chcela, rada by som sa opýtala, kde si môžem skontrolovať koľko a aké knihy mám momentálne vypožičané?
Date: 30.05.2020 16:17
Po prihlásení sa do Katalógu UKB si môžete zobraziť Vaše konto, kde vidíte prehľad vypožičaných dokumentov; dokumentov, ktoré máte pripravené na vyzdvihnutie alebo počet  rezervovaných dokumentov, ktoré ešte nemáte pripravené na vyzdvihnutie.
 
Dobrý deň, chcela by som sa informovať o možnosti vrátenia kníh (presnejšie 2 knihy) prostredníctvom pošty. Vzhľadom na pandémiu a na to, že by som musela do BA pricestovať vlakom a v rámci mesta sa premávať MHD, bolo by zrejme vhodnejšie vyriešiť vrátenie poštou. Ak by bolo možné aj toto riešenie, na akú adresu je potrebné knihy poslať? Vopred Vám ďakujem za odpoveď a pomoc. S pozdravom M. Hudecová
Date: 29.05.2020 12:01
Dobrý deň,
môžete ich samozrejme poslať poštou formou poistného balíka na adresu knižnice:

Univerzitná knižnica v Bratislave,
Vrátenie kníh ,
Michalská 1, 814 17 Bratislava.
 
Dobrý deň, rád by som sa Vás opýtal, či by bolo možné postupovať nasledovne v mojej situácii, popr. ako by som mal. Som denný študent, pričom nepochádzam z Bratislavy (bývam v Prievidzi). Ešte pred uzatvorením knižnice som si vypožičal dve knihy. Ako ste nás aj informovali, tak počas uzatvorenia knižnice nebudete vymáhať pokuty z dlhšieho vypožičania. V mojom prípade, vychádzam z predpokladov, nebude možné prísť do Bratislavy a vrátiť knihy po možnom opätovnom otvorení knižnice počas najbližších mesiacov (aspoň do septembra). Na druhej strane som si vedomí toho, že je to možné, avšak mi nepríde ekonomické, aby som zaplatil na doprave viac ako za niekoľko mesačnú pokutu. Nemám v úmysle knihy držať dlhšie ako to je potrebné aj po opätovnom otvorení knižnice. Preto si myslím, že vhodná alternatíva by mohla byť zaslanie kníh prostredníctvom Slovenskej pošty (na vlastné náklady). Ak by to bolo možné, prosím poskytnite mi dodatočné informácie ako by som mal postupovať. Ďakujem vopred za pochopenie S pozdravom
Date: 07.05.2020 22:08
Dobrý deň,

V prípade, že nemôžete prísť osobne vrátiť knihy, v tejto mimoriadnej situácií a aj po otvorení knižnice, môžete knihy poslať poisteným balíkom na adresu knižnice:

Univerzitná knižnica v Bratislave
Vrátenie kníh
Michalská 1
814 17 Bratislava

Poplatky sa neúčtujú od 10.3.2020 a nebudú účtované aj niekoľko dní po otvorení knižnice.

Mgr. Kristína Brunnerová
vedúca Oddelenia absenčných výpožičiek
 
Dobrý deň, chcem vás poprosiť či mi neviete poskytnúť ISBN knihy Samuel Flagg Bemis: The United States as a World Power, rok vydania 1950, vydavateľ H.Holt, New York. Tento zdroj som použila v diplomovej práci, no zabudla som si odpísať ISBN, ktoré teraz neviem nikde zohnať.
Date: 06.05.2020 13:18
Dobrý deň,

uvedený dokument nemá ISBN.

S pozdravom

Gyalogová
Odbor knižnično-informačných systémov
 
Dobrý deň,rád by som sa spýtal či nemáte náhodou nejaké informácie kedy by sa mali otvoriť knižnice
Date: 20.04.2020 08:41
Dobrý deň, na základe príkazu nášho zriaďovateľa, Ministerstva kultúry SR
ohľadom koordinácie obmedzení a opatrení proti šíreniu koronavírusu
COVID-19 je Univerzitná knižnica v Bratislave do odvolania pre verejnosť zatvorená. Hneď ako bude známy termín otvorenia knižnice, budeme Vás o tom informovať na hlavnej stránke knižnice.
 
Dobrý deň, v periodiku PROFIT (ISSN 1212-3489) z 26. 2. 1996 sa nachádza článok "Nový sprievodca pri hľadaní našich koreňov". Môžete mi, prosím, napísať meno autora/autorky, upresniť ročník, číslo a strany tohto príspevku? Ďakujem. S úctou, Jozef M. Rydlo
Date: 25.03.2020 09:12
Dobrý deň, na základe Príkazu ministerky kultúry SR č. 6/2020 zo dňa 24. 3. 2020, ohľadom koordinácie obmedzení a opatrení proti šíreniu koronavírusu COVID-19 na území SR, je  UKB do odvolania pre verejnosť zatvorená.  Nie je možné zadávať žiadanky na objednanie dokumentov z knižničných skladov UKB. Ospravedlňujeme sa za vzniknutú situáciu. Po otvorení knižnice budú opätovne sprístupnené všetky služby.
 
Dobrý deň, Chcem sa spýtať ako postupovať, ak mi má v najbližších dňoch vypršať výpožičná doba na výpožičané knihy, no knižnica je dočasne zatvorená kvôli epidémii Covid-19. Bude študent aj v takomto prípade platiť poplatok za omeškanie?
Date: 22.03.2020 16:19
Dobrý deň,
počas zatvorenia knižnice nie sú účtované používateľom žiadne
poplatky za prekročenú výpožičnú lehotu. Po otvorení knižnice budeme
informovať používateľov o ďalšom postupe  na hlavnej stránke knižnice.
S pozdravom
Gyalogová
Odbor knižnično-informačných systémov
 
Dobrý deň, keďže v čase karantény zapríčinenou vírusom covid-19 je pochopiteľne aj knižnica zatvorená, rozhodla som sa skúsiť vašu službu "Expresné skenovanie dokumentov z fondu UKB"(vzhľadom na to, že i napriek karanténe musím odovzdať esej aj bakalárku). no keď som sa prihlásila do portálu UKB a snažila som sa prekliknúť k expresnému skenovaniu vyskočila na mňa Chyba 404 - stránka nebola nájdená. Potrebujem iba určité strany z troch kníh ktoré neviem nájsť ani medzi E-knihami a príde mi zbytočné platiť desiatky EUR na zhotovenie asi 600 stranovej E-knihy kvôli pár stranám. Poraďte mi prosím, čo môžem v danej situácii robiť.
Date: 22.03.2020 16:18
Dobrý deň,
počas zatvorenia knižnice neposkytujeme služby Expresné skenovanie dokumentov.
Služba je spojená s návštevou knižnice, objednaním si dokumentu, z ktorého máte záujem o konkrétne strany, podpísaním žiadanky a uhradením poplatku za oskenované strany.
Z tohto dôvodu aktuálne nie je možné zadávať žiadanky.
Ospravedlňujeme sa za vzniknutú situáciu. Po otvorení knižnice budú opätovne sprístupnené všetky služby.
S pozdravom
Gyalogová
Odbor knižnično-informačných systémov
 
Potrebujem: Kopecký Peter, Historicky casopis 52, 4/2004, s. 690, nedarí sa mi ho nájsť cez Suborny katalog periodik prosim o pomoc
Date: 26.02.2020 09:12
Historicky časopis, ročník 52 (2004) si môžete objednať pomocou súborného katalógu periodík
signatúra na objednanie je 26.D.04942
https://chamo-skp.kis3g.sk/lib/item?id=chamo:33935&theme=skp

Ročník 52 si môžete objednať aj pomocou elektronického katalógu UKB, https://chamo-ukb.kis3g.sk/search/query?theme=ukb
Využite možnosť Prezeranie cez indexy, názov časopisu Historický časopis, ďalej otvoríte exempláre. Momentálne je exemplár, roč. 52 (2004), č.3-4 do 10.3.2020 požičaný. https://chamo-ukb.kis3g.sk/lib/item?id=chamo:393628&theme=ukb  Pri pulte viazané periodiká (2. poschodie) Vás budú kolegovia bližšie informovať.
 
Dobrý deň, bolo by možné nastaviť Váš informačný systém tak, aby bolo možné rezervovať dokumenty, ktoré momentálne z rôznych dôvodov nie sú vypožičateľné, ale je to len dočasný stav, ktorý sa zmení. Jedná sa napr. o status akvizícia, aby dal rezervovať dokument, ktorý bude k dispozícii keď prejde spracovaním a nemusel som ho stále sledovať či už si ho môžem objednať? To isté platí, ak je napr. dokument vo väzbe alebo na výstave a možno aj ďalšie stavy, ktoré keď sa zmenia na vypožičateľné, tak dokument bude automaticky pripravený pre používateľa, rovnako ako keď je vypožičaný a vráti sa a používateľ dostane notifikáciu, že ho má pripravený. Ďakujem za odpoveď
Date: 24.02.2020 08:59
Dobrý deň.
Aktuálne nie je možné ponúknuť používateľom službu,
ktorú žiadate. Pre označenie dokumentov, o ktoré máte záujem, ale nie je
možné aktuálne na ne zadať žiadanku, môžete využiť službu Moje skupiny
záznamov. Služba je dostupná po prihlásení sa do Katalógu UKB. Máte
možnosť označiť si záznamy, ktoré máte záujem si do budúcna objednať.
Hocikedy po opätovnom prihlásení sa sa do Katalógu UKB si skupinu
záznamov môžete pozrieť a hneď vidíte, či sú dokumenty dostupné.
S pozdravom
Mgr. Veronika Gyalogová
Odbor knižnično-informačných systémov
 
Show page  

Last update: Updated 05.02.2010 14:29  Print Page Up

Detailyx

Subpage right banner